Mergi la continut
AUTODOX

Cota de piață Kia crește după recordul de vânzări înregistrat în 2017


- Cota de piață Kia în Europa crește la 3% după anul cu cele mai mari vânzări
- Au fost vândute 472,125 autoturisme Kia, reprezentând o creștere de 8.5% față de anul anterior.
- Vânzările modelelor hibride și electrice aproape s-au triplat față de anul anterior
- Creșterea a fost impulsionată de noile modele lansate: Stinger, Stonic, Rio și Picanto
- Noua linie de modele ce va fi lansată în 2018 va stimula creșterea în viitor


Frankfurt, 17 ianuarie 2018 - Kia Motors a înregistrat în 2017 cele mai mari vânzări europene din istoria sa, cu o creștere de 8,5% față de anul anterior. Datele publicate de ACEA (Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile) arată că în anul anterior Kia a înregistrat un record al vânzărilor, reprezentând 472.155 mașini noi în Europa, față de 435.316 în 2016. Creșterea vânzărilor Kia a depășit valoarea pieței europene, care a crescut cu 3,3%.

Aceste rezultate arată că Kia a înregistrat o cotă de piață de 3% pentru întregul an, stabilind un nou punct de referință pentru companie. O serie de modele noi au contribuit la această creștere, inclusiv sedanul sportiv Stinger, crossoverul compact Stonic, hatchback-ul compact Rio și citadina Picanto. Creșterea numărului de vehicule hibride și electrice ale mărcii s-a dovedit a fi, de asemenea, un factor major în succesul vânzărilor Kia.

Michael Cole, Chief Operating Officer al Kia Motors Europe, a declarat: "2017 a reprezentat un an de schimbare pentru Kia în Europa, cu lansarea a numeroase produse importante noi. Noile generații ale automobilelor noastre compacte, Rio și Picanto, s-au alăturat mașinilor lansate în segmente unde nu am avut niciodată o prezență. Stonic devine deja un model important pentru vânzările de volum pentru Kia, în timp ce Stinger a impresionat mass-media și consumatorii deopotrivă cu designul și performanțele sale.

“Automobilele noastre hibride și electrice devin, de asemenea, o parte tot mai importantă a portofoliului nostru de produse. Anul trecut, am văzut că vânzările modelelor noastre electrice aproape s-au triplat, susținute de introducerea a două noi modele hibride plug-in și de succesul tot mai mare al crossover-ului hibrid Niro. Ca rezultat, aproape unul din 10 vehicule Kia vândute în Europa este acum un vehicul hibrid sau electric. Aceasta este o tendință care se va accelera în următorii ani, vehiculele alimentate alternativ contribuind semnificativ la ținta noastră de o jumătate de milion de automobile la nivelul vânzărilor din Europa pe termen mediu ".


Vânzările vehiculelor hibride și electrice aproape s-au triplat într-un an
2017 a marcat un an record al vânzărilor de vehicule hibride și electrice pentru Kia Motors Europe. În primul an calendaristic complet al vânzărilor pentru Niro, noul crossover hibrid a devenit al cincilea cel mai bine vândut autoturism Kia, cu 30,986 de modele vândute. În plus, Kia a vândut 2.888 de unități ale noului Niro Plug-in Hybrid. Soul EV a înregistrat vânzări record de 5,718 de unități, reprezentând o creștere de 28,5% față de anul precedent. Între timp, familia Optima a crescut cu noul Optima Sportswagon Plug-in Hybrid, din care 2.382 de unități au fost vândute în Europa anul trecut.

La expoziția Consumer Electronics Show 2018 din Las Vegas, Kia Motors și-a anunțat intenția de a oferi clienților o gamă de 16 vehicule cu propulsie alternativă până în 2020, inclusiv cinci hibride, cinci hibride plug-in, un nou model electric și un nou vehicul cu celule de combustie.

Sportage rămâne cel mai bine vândut model,  în timp ce vânzările modelelor Rio și Picanto au crescut
Kia Sportage și-a păstrat poziția de cel mai bine vândut model european al brandului, cu 131.783 de unități vândute anul trecut. Noul hatchback din segmentul B, Rio a devenit cel de-al doilea best-seller al Kia, după introducerea unui nou model în primul trimestru al anului 2017. Vânzările de Rio au crescut cu 6% față de anul anterior, de la 68,580 la 72,688 de unități.

Familia de modele cee'd dezvoltată special pentru Europa (ce cuprinde hatchback-ul cu cinci uși, Sportswagon-ul și modelul pro_cee'd în trei uși) s-a situat pe locul trei cu 72.105 de unități vândute. Noul Picanto, model ce a fost introdus de asemenea în primul trimestru al anului, a înregistrat vânzări record pentru cel mai mic model Kia - vânzările sale au crescut cu 14,3%, până la 63.145 de unități.

Noi modele în segmente noi
Lansarea modelului Stonic și a performantului Stinger în ultimul trimestru al anului 2017 au ajutat de asemenea la creșterea vânzărilor Kia. După lansarea spectaculoasă din 2017, Stinger - cel mai rapid și puternic autoturism de producție lansat vreodată de Kia - a înregistrat vânzări record de 1,265 de unități în ultimele luni ale anului. De asemenea, Kia a vândut 11,747 unități ale noului Stonic în primele luni ce au urmat lansării sale în segmentul B-SUV, aflat într-o rapidă expansiune.

 


 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Motors Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Motors Europe
Kia Motors Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Motors Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 30 de piețe de comercializare din Europa.

Despre Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (www.kia.com) - un producător auto de clasă mondială a fost fondată în 1944 fiind cel mai vechi producător de vehicule cu motor din Coreea. Cele peste 3 milioane de autoturisme Kia sunt produse anual în 14 fabrici de producție și asamblare din cinci țări și sunt comercializate printr-o rețea de distribuitori și dealeri ce acoperă aproximativ 180 de țări. Astăzi, Kia are peste 51,000 de angajați la nivel mondial și venituri anuale de peste 45 miliarde USD. Este sponsorul principal al turneului de tenis Australian Open și partenerul auto oficial al FIFA - organismul de conducere al FIFA World Cup™. Sloganul brand-ului Kia Motors Corporation - "The Power to Surprise” (Puterea de a surprinde) - reprezintă angajamentul global al companiei de a surprinde prin experiențe incitante ce depășesc orice așteptare.


Pentru mai multe informații despre Kia Motors și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.