Mergi la continut
AUTODOX

Kia înființează start-up-ul “Purple M” pentru a accelera serviciile de mobilitate EV


- Kia Motors și compania CODE42.ai investesc împreună într-un nou “start-up”, folosind un nou sistem de operare propriu, pentru a gestiona serviciile de mobilitate
- Noul start-up extinde prezența Kia în sectorul transportului ca serviciu (Transportation as a Service - Taas))
- Kia urmărește noi oportunități de afaceri bazate pe mobilitatea electrică (EV)

(SEUL) 28 iulie 2020 - Kia Motors Corporation a anunțat astăzi înființarea ‘Purple M’, un nou start-up destinat să ofere clienților servicii de mobilitate electrică (EV).

Purple M este o nouă firmă creată în parteneriat între Kia Motors și CODE42.ai, o companie de tehnologie coreeeană, pionieră în tranziția către transportul autonom ca serviciu (TaaS). Prin acest start-up, Kia și CODE42.ai intenționează să creeze noi concepte pentru serviciile de mobilitate și să realizeze obiectivul comun de a conduce inovația în mobilitatea viitorului.



Combinația dintre experiența globală și expertiza mobilității Kia și tehnologia IT fără egal a celor de la CODE42.ai este de așteptat să creeze o serie de sinergii pentru dezvoltarea de noi servicii TaaS pentru clienți. Purple M va folosi sistemul de operare Urban Mobility Operating (UMOS) deținut de CODE42.ai, o platformă de mobilitate complexă care integrează servicii de transport auto și aerian autonome, inclusiv servicii ‘e-hailing’, managementul flotei, transport-navetă la cerere și logistică inteligentă.

„Cu ajutorul noii companii Purple M, Kia va renaște ca lider pregătit pentru  era mobilității electrice (e-mobility)”, a declarat Ho Sung Song, CEO și președinte Kia. "CODE42.ai este o companie coreeană de top în domeniul tehnologiei viitoare de inovației și este cel mai bun partener pentru promovarea cu succes a unei afaceri de servicii de e-mobilitate complexă.”

Pionierat în e-mobilitate
În ciuda creșterii interesului consumatorilor pentru automobilele electrice, serviciile de mobilitate sunt în continuare asigurate în principal cu automobile cu motor cu combustie internă, creându-se astfel oportunități pentru pionieri în mobilitatea EV. Purple M își propune să fie un astfel de pionier și să creeze o platformă cuprinzătoare și flexibilă de servicii de mobilitate electrică și să conducă dezvoltarea unui ecosistem EV durabil prin implementarea de automobile electrice în această industrie.

Purple M va stabili parteneriate cu furnizori specializați pentru a dezvolta o infrastructură flexibilă de mobilitate electrică și pentru a oferi o gamă completă de servicii unui segment cumprinzător de clienți. În special, Purple M își propune să contribuie la revitalizarea industriei interne a mobilității din Coreea de Sud, prin cooperarea cu diverși actori de pe piața mobilității, prezentând în același timp noi standarde pentru modelele de afaceri de mobilitate din era post-coronavirus.



Prin investițiile lor în Purple M, Kia și CODE42.ai își vor consolida parteneriatul, fiecare parte numind directori în consiliu. Chang Song, fondator și CEO al CODE42.ai, va ocupa funcția de președinte. Experiența vastă a lui Song cu firmele IT globale și ideile cu privire la viitoarele industrii vor ajuta la inovație. Seo Young-wu, fost CEO al Poolus, start-up de servicii de carpooling, este numit CEO al Purple M. Seo este considerată persoana potrivită pentru a conduce compania pe baza experienței sale neprețuite în operarea activităților de servicii de mobilitate.

"Scopul nostru este să accelerăm intrarea în era automobilelor electrice prin Purple M", a spus Chang Song, CODE42.ai. "Platforma UMOS de mobilitate integrată și logistică va fi centrală pentru construirea unui ecosistem de e-mobilitate care să cuprindă totul, de la infrastructură la servicii."

Semnificația literei ‘M’ din ‘Mobility’
Litera „M” din „Purple M” înseamnă „mobilitate”; culoarea violet din numele start-up-ului simbolizează dorința sa de a sfida transportul convențional și a-l reimagina pentru viitor. Pentru a răspunde flexibil la reorganizarea rapidă a industriei serviciilor de mobilitate, Purple M beneficiază de o adevărată cultură “start-up”. Compania plasează luarea rapidă a deciziilor, cultura comunicării orizontale și sfidarea status quo-ului printre valorile sale operaționale principale.

Noul start-up este de așteptat să ofere un model de colaborare între firme mai mari, bine poziționate și companii mai mici, mai tinere din Coreea, deoarece țara încearcă să înființeze un nou ecosistem pentru a încuraja inovația tehnologică.

La începutul acestui an, Kia a lansat „Planul S”, strategia sa pe termen mediu și lung menită să stabilească progresiv o poziție de lider în industria auto a viitorului, care să cuprindă servicii de mobilitate și electrificarea, conectivitatea și autonomia automobilelor.

Strategia ”Plan S” conturează schimbarea anticipată și îndrăzneață de la un sistem de business orientat către motoarele cu combustie internă, către unul centrat pe automobile electrice și soluțiile de mobilitate personalizate. Cu strategia „Plan S”, Kia se va consolida ca marcă centrată pe inovație și își va crește profitabilitatea.



 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Motors Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Motors Europe
Kia Motors Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Motors Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 30 de piețe de comercializare din Europa.

Despre Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (www.kia.com) - un producător auto de clasă mondială a fost fondată în 1944 fiind cel mai vechi producător de vehicule cu motor din Coreea. Cele peste 3 milioane de autoturisme Kia sunt produse anual în 14 fabrici de producție și asamblare din cinci țări și sunt comercializate printr-o rețea de distribuitori și dealeri ce acoperă aproximativ 190 de țări. Astăzi, Kia are peste 52,000 de angajați la nivel mondial și venituri anuale de peste 49 miliarde USD. Este sponsorul principal al turneului de tenis Australian Open și partenerul auto oficial al FIFA - organismul de conducere al FIFA World Cup™ și UEFA Europa League, cea mai mare competiție a cluburilor profesioniste de fotbal din lume și partener principal al League of Legends European Championship 2019. Sloganul brand-ului Kia Motors Corporation - "The Power to Surprise” (Puterea de a surprinde) - reprezintă angajamentul global al companiei de a surprinde prin experiențe incitante ce depășesc orice așteptare.


Pentru mai multe informații despre Kia Motors și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.