Mergi la continut
AUTODOX

Kia și Hyundai dezvoltă un sistem avansat de control al tehnologiilor de siguranță pentru a proteja pasagerii în automobilele autonome


- Sistemul avansat de control al tehnologiilor de siguranță a pasagerilor este testat în acest moment
- Simulări computerizate și teste de impact cu automobile reale simulează scenarii ale unor accidente potențiale pentru automobilele cu conducere autonomă
- Algoritmul pentru sistemul de control al sistemelor de siguranță a pasagerilor optimizează dispozitive precum airbag-urile și centurile de siguranță, special pentru condițiile de conducere autonomă
- Cercetările și perfecționarea tehnologilor de siguranță vor duce la dezvoltarea mobilității în viitor, incluzând serviciile ”shared” cu vehicule autonome și automobilele PBV (Purpose Built Vehicles)

SEUL, 12 martie 2020 - Kia Motors Corporation și Hyundai Motor Company au început dezvoltarea tehnologiilor avansate de siguranță a pasagerilor pentru a ajuta la reducerea riscului rănirii acestora în automobilele autonome. Companiile au dezvăluit astăzi primele etape ale procesului de dezvoltare: un algoritm optimizat de control pentru condițiile de conducere autonomă.

Automobilele autonome folosesc tehnologii avansate, precum camere video integrate și senzori radar pentru a determina factorii de risc și a reduce considerabil posibilitatea apariției accidentelor. Totuși, cercetătorii au realizat nevoia existenței sistemelor specializate pentru controlul siguranței, care sunt optimizate pentru condițiile de conducere autonomă, având în vedere riscul ca alte automobile să treacă linia de demarcare, sau apariția bruscă a altor pericole sau obstacole.



În acest scop, Kia și Hyundai au dezvoltat un nou algoritm pentru controlul sistemelor de siguranță din automobilele autonome, destinat să reducă riscul apariției unor astfel de accidente și diminuarea consecințelor acestora. Pe măsură ce un automobil autonom își reduce viteza sau schimbă direcția pentru a evita un pericol sau obstacol apărut brusc, algoritmul de control calculează  și anticipează mișcările prognozate ale pasagerilor. Aceste calcule permit sistemului să optimizeze folosirea dispozitivelor de siguranță la bord, cum sunt airbag-urile și centurile de siguranță pretensionate.



Kia și Hyundai au testat o gamă de scenarii pentru conducerea autonomă și au descoperit că, schimbându-și direcția pentru a evita un obstacol, automobilul a dezechilibrat pasagerul înainte de impactul cu obstacolul. În astfel de situații, pasagerul nu se află în poziția corectă în momentul declanșării airbag-ului, beneficiind astfel de o protecție redusă.

Aplicând noul algoritm, airbag-ul și centura de siguranță pretensionată au fost declanșate mai eficient, pentru a oferi o protecție mult mai bună pasagerului. Algoritmul reduce unghiul de mișcare al pasagerului prin activarea pretensionării centurii de siguranță chiar în momentul dinaintea coliziunii. Acest lucru stabilizează poziția pasagerului și oferă o protecție suplimentară prin pre-activarea airbag-urilor laterale și tip cortină în momentul impactului.

Chiar și în cazul unui scenariu în care automobilul autonom frânează până la oprirea completă și evită cu succes un obstacol, algoritmul tot pre-tensionează centura de siguranță pentru a reduce riscul rănirii în timp ce posibilitatea de producere a coliziunii încă există.

Noul algoritm va fi aplicat pe o serie de automobile autonome viitoare din gama de modele Kia și Hyundai.



„Aliniate la evoluția automobilelor cu conducere autonomă, Kia și Hyundai dezvoltă pro-activ noi tehnologii de siguranță pentru a maximiza siguranța pasagerilor,” a declarat Wook Jin, șeful Grupului de dezvoltare a siguranței integrate din cadrul diviziei de Cercetare și dezvoltare al  Grupului Hyundai-Kia. „Direcționăm eforturile noastre către crearea celor mai sigure tehnologii pentru conducerea autonomă care să ofere protecție maximă pasagerilor, chiar dacă automobilul în care călătoresc acționează pentru a evita o coliziune. Aceste tehnologii de siguranță vor ajuta la pregătirea automobilelor noastre și a utilizatorilor acestora pentru un viitor al serviciilor shared pentru mobilitatea autonomă și automobilelor PBV (Purpose Built Vehicles).”

Mai multe detalii, imagini și interviuri tehnice legate de algoritmul pentru controlul siguranței automobilelor autonome pot fi găsite accesând https://news.hyundaimotorgroup.com/ și canalele de social media oficiale.

Exemple de situații în care răspunde sistemul de siguranță al unui automobil autonom ‘înainte’ și ‘după’ încercarea de a evita coliziunea cu un obstacol neașteptat. Imaginea care arată situația ‘după’ arată îmbunătățirile poziției pasagerului pe baza implementării noului algoritm

- Etapa 1: Centura de siguranță pre-activată se strânge imediat după impact, îmbunătățind poziția pasagerului

- Etapa 2: Airbag-ul lateral și airbag-ul tip cortină operează înainte pentru a reduce unghiul corpului pasagerului care se deplasează într-o parte.

- Etapa 3: Capul pasagerului se află în siguranță în centrul airbag-ului.



 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Motors Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Motors Europe
Kia Motors Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Motors Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 30 de piețe de comercializare din Europa.

Despre Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (www.kia.com) - un producător auto de clasă mondială a fost fondată în 1944 fiind cel mai vechi producător de vehicule cu motor din Coreea. Cele peste 3 milioane de autoturisme Kia sunt produse anual în 14 fabrici de producție și asamblare din cinci țări și sunt comercializate printr-o rețea de distribuitori și dealeri ce acoperă aproximativ 190 de țări. Astăzi, Kia are peste 52,000 de angajați la nivel mondial și venituri anuale de peste 49 miliarde USD. Este sponsorul principal al turneului de tenis Australian Open și partenerul auto oficial al FIFA - organismul de conducere al FIFA World Cup™ și UEFA Europa League, cea mai mare competiție a cluburilor profesioniste de fotbal din lume și partener principal al League of Legends European Championship 2019. Sloganul brand-ului Kia Motors Corporation - "The Power to Surprise” (Puterea de a surprinde) - reprezintă angajamentul global al companiei de a surprinde prin experiențe incitante ce depășesc orice așteptare.


Pentru mai multe informații despre Kia Motors și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.